Veckans lista → vad som kommer hända, kännas och smakas

Hej! Idag är det måndag igen och för mig innebär detta att jag klockan sju, om prick en timme, gör jag mitt första arbetspass på 75% sedan jag blev sjukskriven för min utmattning. Jag nämnde ju min situation för er i det här inlägget och status nu är att jag redan från idag tvingas upp i arbetstid för att 1. klara mig ekonomiskt, 2. skydda min SGI inför framtiden och 3. slippa hoppas på Försäkringskassan som troligtvis ändå kommer rasera det hoppet inom kort. Hela den här grejen är egentligen ett inlägg i sig, så jag tror att vi lämnar det nu och återkommer till detta vid ett senare tillfälle, okej?

Jag kommer i alla fall behöva någon typ av struktur i vardagen nu när det känns mer eller mindre helt luddigt i mitt hövve. Jag kommer inte tvinga fram inlägg eller content bara för att, men jag kommer försöka hålla det här igång så gott det går. Jag mår ju bra av det här – att skapa, läsa och hänga här med er. Det vill jag såklart också fortsätta med!

Här kommer därför veckolistan, precis som tidigare måndagar.

1216

▻ Veckans planer:
Idag börjar jag som ovan nämnt arbeta 75% och av den anledningen kommer jag hålla veckan tom på planer. Min gissning är att jag kommer vara dödstrött prick varje dag och jag vill inte känna att jag har massa måsten då. Istället har jag turen nog att också ha kortvecka, redan efter onsdagens arbetstimmar går jag på helg. Det blir nog fint!

▻ Veckans läsning:
Den här veckan ska jag sikta på att läsa lite på balkongen, om byggubbarna inte ska pyssla med fasaden på den sidan huset det vill säga. Jag har haft paus i mitt läsande helt och hållet i kanske två veckor, men jag hoppas att jag den här veckan kan finna lite lugn så att jag kan plocka upp Stanna igen. Tycker den är så himla fin samtidigt som det gör ont i mig på grund av igenkänning.

Här finns en text jag skrivit om min sjuka pappa och om hans Alzheimers.

▻ Veckans måste:
Ta det lugnt och orka. Bara det.

▻ Veckans middag:
Jag önskar mig poké bowl minst en kväll den här veckan. Quesadillas hade också vart så himla gott, men det vettesjutton om min mage klarar av det just nu. Jag har förresten fått ett superbra tips för IBS som jag kommer dela med er inom kort, jag ska bara experimentera lite mer innan jag presenterar det! Kan i alla fall säga så här: vissa dagar har jag kunnat äta hela middagar – till och med fikabröd – utan att bryta ihop totalt av magknip. Det ni!

▻ Veckans önskning:
Fint väder varje dag.

▻ Veckans oro:
Utmattning, Försäkringskassan och framtiden. Dessa tre är oro i sig själva = sämst i kombination.

▻ Veckans pepp:
Äta lunch med Charlotte igen, helst på en bänk ute i solen medan vi skrattar högt. Promenera med Otto på långa grusvägar mellan åkrar så att han kan gå okopplad. Bara ta det lugnt i fyra lediga dagar, sola massor om maj bjussar på trevligt väder. Klä mig i nya plagg och äntligen tycka att det är roligt med tyg, färger och mönster igen.

Vad ser ni mest fram emot med veckan? Berätta gärna, det är så fint att få ta del av.

▻ Veckans blogginlägg:
Den här veckan har jag tänkt att vi ska kika på allt om kastanjeodling och kastanjeträden på mina fönsterbrädor, mina bästa kombinationer och ingredienser till smoothiebowl, lite om min nya frisyr (smygkik här ovan ↑) och såklart även titta på hur Göteborg såg ut förra helgen. Är det något jag missar, som ni gärna skulle vilja se eller läsa mer om?

9 kommentarer

9 kommentarer

  1. Klokt att rensa schemat när du ökar i tid. För mig var ökningen från 50-75% lättare än 25-50% även om den kändes i början. Var ju också pga försäkringskassan och ekonomi jag tvingades upp i 75% tidigare än planerat. Tror du kommer hitta bra rutiner för att hantera det. Pauser, mellanmål och återhämtning! På något vis ordnar det sig! Och perfa med kort vecka första veckan! Stor pepp-kram till dig ❤️❤️ En dag i taget!

  2. bara jag ser ordet försäkringskassan får jag rysningar! Gör de något rätt egentligen? *bitter*. Se till att ha som enda fokus denna vecka att klara jobbet, släpp alla andra krav och sänk ambitionerna. KRAM! <3

  3. jag håller tummarna att det går bra! utifrån det här inlägget låter det som att du på ett klokt sätt förberett dig på bästa sätt inför ökningen av arbetsbelastningen. kram!

  4. Lycka till med jobbökningen, ta hand och var snäll med dig!
    (ps, lånade denna lista av dig. hoppas det var ok! kram!)

  5. Låter vettigt med att rensa kalendern. Det brukar jag också behöva göra emellanåt, inget egentligt program men ändå saker som får en att slappna av lite :) som promenader o hundar o vänner o så :)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *